2017 Rubiinin OlutKlubi Päivitetty 10.9.2017

logo

ROK Walkers

24.9.2017 Sunnuntai    Shamaani kävi lenkillä ja mitäpä löytyi, iso erä kypsiä mömmö sieniä.
Kärpässieniä

Walkers Njews.10.9.2017 Sunnuntai
Sää fantastico, ennustuksita huolimatta
Ei sadetta ei irmaa ja tuuli mieto. Ihan yksin walkesin.
  - Jassu                                                                                                        Siltamäen jättipalsa  viljelmää.
Jättipalsami

27.8.2017 Sunnuntai klo 11:00    Pihliksii
Rok Walkers starttasi Rubiinin edestä 27.8.2017 suurella väkimäärällä, ollen peräti 33 % suurempi joukko kuin pyöräilevä Rok Bikers'n vakijoukko, jee! Matkaan Malmille lähtivät Jaakko (Jaska), Mikko ja Eija R. Kävimme tulomatkalla kahvilla Malmin Teboililla. Kahdelta meiltä meni kahvit 'väärään kurkkuun'. Oli erinomaisen surkeaa, laihaa ja kamalaa kahvia. Jätimme juomatta. Jos Teboilille menette, älkää juoko kahvia! Palasimme hauskaa reittiä Tapanilan omakotialueen kautta. Eija R. oli oppaana. Tämän reissun jälkeen Eija R. ei ole enää opas. Hän onnistui eksyttämään porukan. Onneksi oltiin Suomessa, joten Siltamäkeen päästiin.

Kävelymatkaa kertyi 8,13 km, keskinopeuden ollessa 4,4 kmh, suurin nopeus 6,0 kmh JA korkein kohta meren pinnasta 9,0 m. Aikaa tähän kului kaikkineen 2 h 8 min.

20.8.2017 Sunnuntai klo 11:00   ROKjsk Walkerssi lenkillä olipa satakunta valkoper...poskihanhea lounastauolla matkalla eteliin. Kyselin jos pääsis siivellä. Ei käynyt.
Valkoper...poskihanhia

13.8.2017 Sunnuntai    RuusunmarjaRok Walkers starttasi hieman myöhässä pitkän tauon jälkeen lenkille. Mukana ei tälläkään kertaa ollut mitään isoa laumaa, Mikko Meriranta ja Eija Riihimaa olivat ainoat osanottajat. Lähdimme Tapanilan kautta Tapulikaupunkiin pururadalle. Sitä on kiva kiertää, kun on pehmeä alusta. Kiersimme radan vain kerran ja samalla mittasimme sen todellisen pituuden. Pituudeksi on ilmoitettu 1 km, mutta se on n. 60 m liian lyhyt. Mutta eipä tuo haittaa. Sieltä Suutarinnupin kautta Suutarilaan ja Siltamäkeen. Mikko meni kotiin ja Eija ottamaan yhen lonkeron Rubiiniin.

2.7.2017 sunnuntaina kokoontui Rubiinin eteen kävelyretkelle kaksi rokilaista, Jaakko Koskivaara ja Eija Riihimaa. Lähdimme vanhalle vakioreitille Keravanjoen rantoja pitkin. Kierros oli lyhyt, koska Jaska oli loukannut jalkansa (mutta tuli, kun lupas!). Kävelimme hissukseen koiratarhan ohi joen rantaan ja siitä, oiskohan ollut, etelään päin. Kauriinpuiston metsikön halki takaisin Rubiinin eteen ja sisälle ottamaan yhet. Kesto 45 min.

25.6. 2017 klo 11:00  kukka ROK Walkers kokoontui, kuten kuuluukin,Ej Rubiinin eteen klo 11.00. Paikalla oli yksi (1) ROKilainen, Eija Riihimaa, muut kävelijät olivat tiessään. Minulta kävely sujui loistavasti yksinkin nappikuulokkeilla musiikkia kuunnellen. Avicii siivitti askeleita erittäin rytmikkäästi. Otin suunnan Tapulikaupunkiin päin, jossa on kiva pehmoinen pururata. Siinä kävely sujuu melkein kuin tanssi. Kiersin sen kaksi kertaa (à 1 km) ja sen jälkeen kapusin jätemäen, jota myös Suutarinnupiksi kutsutaan, kautta Siltamäkeen. Olisin ehkä mennyt ottamaan yhen Rubiiniin, mutta se avattiin vasta klo 15.00, joten eiku himaan. Kiekan kesto oli 1 h 20 min.

11.6.2017 klo 11.00    Rok Walkers starttasi 11.6.2017 klo 11.00 Rubiinin edestä vakioporukalla. Tällä kertaa suuntasimme Pukinmäkeen Keravanjoen vartta pitkin. Ilma oli aivan ihastuttava lämmin ja aurinkoinen. Niin lämmin, että koht'sillään pyyhkielimme hikeä naamasta. Matka jatkui jokien risteyksen jälkeen Vantaanjoen vartta pitkin Pukinmäen uimarannalle, sillan poskeen. Siitä käännyimme Siltamäkeen päin Uimarannantietä, Karhusuontietä ja Valakkatietä pitkin omakotialueiden kautta. Reissu kesti 1 h 25 min.
Walkers

kukkaRok-kävelylle 4.6.2017 lähti sama porukka, kuin viime sunnuntaina eli Jaakko Koskivaara, Mikko Meriranta, Eija Riihimaa ja Daniel-koira. Suuntasimme Tapanilan kautta metsäteitä pitkin Tapulikaupunkia kohti. Yksi mutka tuli tehtyä, kun Eijan suuntavaisto hieman petti, mutta eipä tuo ketään miehistä, Danieliakaan haitannut. Tapulikaupungin kentällä oli jalkapallopeli juuri loppunut ja toinen joukkue voitti, kun asiaa tiedustelimme. Ei kuulemma edes se parempi. Sieltä sitten Suutarilantietä pitkin Siltamäkeen. Veimme Danielin kotiin. Koiran emäntä ei ollut kotona ja koira närkästyi, kun joutui jäämään yksin. Reissu kesti 1 h 50 min., koska lenkki oli tavallista pidempi ja koira-rassu väsähti, joten vauhtimme hiipui.

Sunnuntai 28.5.2017 oli aurinkoinen ja just passelinOikeesti JättiPalsami lämmin kävelyyn. Starttasimme klo 11.00 Rubiinin edestä, Jaakko Koskivaara, Mikko Meriranta, Eija Riihimaa ja erikoisuus, Daniel-koira, jo toisen kerran meidän mukana. Rotu on Kääpiöpystykorva, hienommin Klein Spitz. Danski on kova vipeltäjä ja poukkoili puolelta toiselle hajujen perässä. Välillä sitä oli pideltävä tiukastikin, kun reitin varrella oli muitakin kuin hän. Lähdimme Palvelukodin suuntaan ja sen pihalla teimme parit kuntoharjoittelut pihalle tuotujen laitteiden kanssa. Kivisillan kupeesta käännyimme Keravanjoen varren hiekkatielle. Tarkoituksenamme oli etsiä Jättipalsamia, joka on ikävä haittakasvi. Palsamia ruvetaan talkoilla kitkemään, ja halusimme nähdä, josko se on kitkemispituinen. Erittäin kovan tiirailun jälkeen löysimme muutaman minikokoisen taimen. Kevät on ollut niin järkyttävän kylmä, että kaikki kasvaa hidastetusti. Kasvi ei ollut vielä kitkemispituinen. Lenkkimme kesti 1 t 25 min, osin pienen koiran lyhyitten jalkojen takia.
Danski

2Ej1.5Jsk.2017 Sunnuntai klo 12    Kaunis ja lämmin sunnuntai. Rubiinin eteen saapuivat Jaakko Koskivaara ja Eija Riihimaa, ei muita.
  Päämääränämme oli Malmi. Vaikka Eija oli Malmille kävellyt jo useita kertoja, Jaska puolestaan ei koskaan tai ei ainakaan melkein koskaan, niin muutama ylimääräinen kiemura tuli tehtyä ennen kuin Ylä-Malmin tori oli edessämme. Kiemurat kannatti tehdä, koska näimme mitä kauneimpia keväisiä pihoja ja ihastuttavia vanhoja taloja reittimme varrella. Siinä ihastuksessa jäi kuvat ottamatta, valitettavasti. Eija kipaisi kaupassa ja sitten joimme kahvit. Koska kauppareppu painoi niin paljon, päätimme tulla bussilla kotiin. Kävely Malmille kesti aika tarkkaan yks tunti. Sää oli täydellinen kävelyyn, aurinko paistoi, leppeä tuulli hiveli, ei ollut liian kuuma, mutta ei liioin kylmä. Upeaa!

14.5.2017 Sunnuntai klo 12    Kävelyllestu jskRubiinin edestä lähtivät Satu Weiste ja Jaakko Koskivaara. Lenkki oli sama, kuin viime sunnuntaina.

7.5.2017 Sunnuntai klo 12    KävelylleMukulaleinikki Rubiinin edestä lähtivät Satu Weiste, Jaakko Koskivaara ja Eija Riihimaa. Kenelläkään ei ollut erityisiä mielihaluja reitin valinnan suhteen, joten kiersimme vakioreittimme joen vartta. Tällä kertaa ohitimme ankkalammen kauempaa, koska Satu Weiste oli siellä juuri käynyt einkä ankkoja ollut, joten mitäpä me siellä. Huolimatta koleista säistä luonto alkaa puskea tavaraa maasta ja näimme monenlaista vihreää, valkoista, keltaista ja sinistä reittimme varrella. Kaupunki on siistinyt joen vartta, joten oli tosi kiva kävellä siellä ja haastella tuttujen kanssa ja vilkutella hyvän näköisille frisbeegolfin pelaajille ja fillaristeille. Retken kesto oli 52 minuuttia.

23.4.201723.4.2017 Sunnuntai klo 12    Kävelylle Rubiinin edestä lähti neljä henkilöä: Jaakko Koskivaara, Mikko Meriranta, Marja Laine ja Eija Riihimaa. Marja Laine tuli Tukholmasta, koska sinne oli kantautunut tieto tästä erinomaisen kuntouttavasta kävelyretkestä. Kiertelimme lähialueilla, Siltamäessä ja Tapanilassa, kuten aina. Ihan varmaa ei ole ulottuiko reissumme Suutarilan puolelle, mutta ehkä. Retken kesto oli aika tarkkaan yks tunti.

Ps. Marja Laine on Eija Riihimaan sisko ja oli vieraisilla siskonsa luona.

16.4.2017   Walkers Lenkille Rubiinin edestä pyrähtivät, kellon ollessa taas 10.59 (!), Jaakko Koskivaara, Mikko Meriranta ja Eija Riihimaa. Tällä kertaa ketään ei juossut perään, eikä soitellut. Painelimme suoraan Yjääpuikkorttimaantielle Olkitien kautta. Mikko halusi käydä kysymässä ravintola Kuninkaasta, josko siellä näkyisi C More-kanava, jolta tulee F1-kisat. Tarttee saada tietää miten Bottaksen käy kisoissa. Räikkösestä ei niin väliä, on jo melkoisen vanha, eikä puheestakaan oikein saa selvää. Ajajana on kuitenkin ollut parempi kuin kukaan meistä kolmesta kävelijästä, vaikka ei sekään oo ihan varmaa. Mikon onneksi Kuninkaalla oli tarjota C Morea, joten hän pääsee sinne näppärästi fillarilla. Kuninkaassa käynnin jälkeen pyöriskelimme Suutarilan alueella ja palasimme taas omaan tuttuun
Tässä kuva jääpuikosta, joka roikkui koivun oksassa Kirkonkyläntien varrella Rok walkersin kävelyreisulla.
Siltamäkeen. Kello oli 11.59, kun Jaskan kanssa aukaisimme Rubiinin oven eli tunti tuli täyteen. Mikkoa odotteli jo Bikers-porukka, paitsi Jukka Heikkinen (Jusa), joka myöhästyi kolme minuuttia (3). Lähtivät siitä Haltialaan katsomaan lampaan poikasia (Mikon sanoin)

Walkers9.4.2017    KävelylleWalker lähtivät Jaakko Koskivaara ja Eija Riihimaa Rubiinin edestä, kuten aina. Jaska oli sitä mieltä, että lähdetään vaan, vaikka kello oli vasta 10.59. Lähdettiin, ja just sen minuutin kuluttua Satu Weiste juoksi perässä. Oli saanut Honkulta tietää mihin suuntaan lähdimme. Satu on äärimmäisen täsmällinen nuori nainen! Teimme vain pienen kierroksen ja aloitimme lähtemällä Ankkalammen suuntaan. Lammella ei ankkoja, vain vettä. Paluumatka kävi Kauriinpuiston pikku metsikön kautta Rubiinin eteen - ja sisälle. Honkku tervehti meitä iloisena. Kävelyn kesto vain 45 min, mikä on lyhyydessään ennätys, siis kultamitalisuoritus!

2.4.2017 ROK WalkersRubiinin edessä tavattiin, Mikko Meriranta ja Eija Riihimaa, Jaskaa ei näkynyt. Sunnuntai koitti taas ällistyttävän nopeasti, ihan kuin välissä ei olisi arkipäiviä ollutkaan. Sää oli pilvinen, lämpötila just passeli, taivaalta ei tullut mitään alas, keli hyvä, ihan loppumatkalla oli tiellä hieman jäätä, mutta sen me kiersimme. Retki kesti 1 h 17 s. Mikolla oli laite, jolla saimme ajan näin tarkkaan. Kiersimme Vantaan kautta Suutarilassa olevalle Sateenkaarisillalle ja sieltä joen rantaa pitkin Rubiinin eteen, jossa kaksi pyöräilijää (Rok Bikers) jo odottivat Mikkoa. Toinen odottaja hieman hiilenä, koska olimme myöhässä heidän tapaamisajastaan. Mutta sopuisasti he siitä rivissä lähtivät polkemaan, Mikko mukana.

ROK
                                    WalkersROK Walkers avasi kävelykauden viime sunnuntaina, 26.3.2017. Kello oli 11.00, kun Mikko Meriranta ja JassuEija Riihimaa Walkinglähtivät vauhdilla liikkeelle Rubiinin edestä. Eipä kestänyt kauaa, kun puhelin pirisi ja Jaakko Koskivaara kyseli, että missä ootte. Jaskalta oli unohtunut typerä kellojen siirto tunnilla eteenpäin, koska Jaska oli omissa synttäribileissään illalla ja hän kuuli tästä hölmöydestä vasta aamulle radiosta. Odottelimme Mikon kanssa K-Marketin (ex Valintatalo) edessä Jaskaa ja sieltähän hän kohta saapuikin erinomaisen virkeänä. Kolmisin jatkoimme matkaa ja kiertelimme Tapanilaa ja hiukka Suutarilaakin. Siitä sitten palailimme kotikonnuillemme emmekä millään malttaneet erota vaan menimme morjestamaan Honkkua. Mikko joi kaakaon (ei alkoholia), Jaska oluen (III tai IV) ja Eija lonkeron (harmaa). Lenkin kesto oli 1 t 15 min. Ensi sunnuntaina taas ja siitä eteenpäin aina kun huvittaa sunnuntaina klo 11.00 Rubiinin edestä.

ROK Walkers, 4.12.2016    sunnuntai.  "Joulukuusia olisi ollut kosolti Walkersien sunnuntai lenkillä.
Lähetetty Honor-matkapuhelimestani."
    - Jaska
Joulukuusia

ROK Walkers 27.11.2016 sunnuntai.    Jaska Koskivaara ja Eija Riihimaa. Liki tunti dallattiin. Kylmä tuuli, maa jäässä, ei kuitenkaan lunta, pakkasta vajaa aste. Jätemäen kupeessa sekaisin mennyt paju.
paju

ROK Walkers, 20.11.2016 sunnuntai.    Kaikki kävelijät (yksi) reippaasti lenkillä. Kosken kuohut oli komeaa katseltavaa. Tänään oli lyhyt, mutta nopea lenkki. N. puoli tuntia. Terveisin kävelijä Jassu.
koski

ROK Walkers, 6.11.2016 sunnuntai.    ROK Walkersin kävelylle lähti edellisen illan synttäribileistä huolimatta 2 kävelijää, Jaska ja Merja.
  Kävelimme kimpassa kivisillalle asti. Tässä vaiheessa Jaska kääntyi takaisin päin ja Merja jatkoi matkaa vielä Tammistoon ja Flamingoon ja kierteli vielä kirkon ja vanhan myllyn kautta takaisin ostarille ja baariin.
  Baarissa olikin mukavasti kannustusjoukkoja aplodeeraamassa kahden tunnin kävelylenkille. Mukava keli, vaikkakin lumipyry vähän hankaloitti näkyvyyttä.

ROK Walkers, 30.10.2016 sunnuntai. Klo 11.00 Rubiinin eteen kokoontuivat Satu Weiste, Jaska Koskivaara ja Eija Riihimaa. Siitä lähdettiin jo kerran aiemmin kävellylle reitille eli pururadalle. Sää oli mainio ja niinpä me kiersimme reitin ennätysajassa 1 h 3 min, kun siihen aiemmin meni 7 min enemmän aikaa. Reitillä olevan jätemäen ylösnousu tuotti erityisesti Eijalle edelleenkin hieman vaikeuksia. Keuhkot nääs! Mutta ei tarvittu apuja.

ROK Walkers, 23.10.2016 sunnuntai. Kävelemään lähti Danski Mikko Meriranta ja Eija Riihimaa. Nämä olivat ihmisiä. Mikko oli viikonloppuisänä pienelle pörröiselle koiralle, Danski eli Daniel. Danski  on rodultaan saksalainen pystykorva eli Spitzer, säkäkorkeus ehkä max 30 cm. Mutta siitä huolimatta Danski oli hurja kävelijä. Sen neljä pikkuista jalkaa vipelsivät niin tiuhaan, ettei meinannut ihmisen silmä niitä erottaa toisistaan.

Kävelimme kolmistaan tunnin verran Suutarilan ja Siltamäen raitteja. Sen jälkeen Danski vietiin omaan kotiinsa Kaksostentielle. Mikko ja Eija menivät morjestamaan Honkkua.                  Tämmönen pörröpää on Danski.

ROK Walkers,16.10.2016 sunnuntai. Kävelemään lähti jskporukkaa ihan ruuhkaksi asti. Klo 11.00 Rubiinin edestä lähti liikkeelle Satu Weiste (ihan ajoissa), Eija Riihimaa, Jaska  Koskivaara ja Mikko Meriranta. Jaska sai valita reitin ja hän johdatti  meidät Siltakyläntien ja Peltokyläntien kautta vanhalle kivisillalle ja sieltä Vantaan puolelle Vanhalle Tuusulantielle. Sitä dallailtiin Pyhän Laurin kirkon suuntaan, kunnes näimme sillan, joka vei meidät Keravanjoen yli takaisin Siltamäkeen. Kävelyretki kesti  tasan 60 minuuttia eli 1 h. Tämähän ei Mikolle riittänyt, vaan piti vielä ampaista himaan hakemaan fillari ja lähteä jätkien kanssa polkemaan.

ROK Walkers,9.10.2016 sunnuntai. Kävelijöitä ei ollut.

ROK Walkers, 2.10.2016 sunnuntai.  Lähtö Rubiinin edestä klo 11.00 Jaska Koskivaara ja Eija Riihimaa. Kun päästiin Riimusauvantien päähän, niin Satu Weiste soitti ja kysyi, että missä me Kävelijät ollaan. No, se kerrottiin Sadulle ja Satu kipaisi nopeana naisena meidän peräämme. Kolmistaan mentiin sitten Tapanilaan päin ja siellä suunnattiin viistosti Tapulin suuntaan ja päädyimme pururadalle, joka on n. kilometrin mittainen. Sitä oli hyvä kiertää, kun alla oli pehmeä alusta. Seuraavaksi  kapusimme jätemäen eli  Suutarinnupin laelle. Saimme hengityksen tasattua alas tullessa. Siitä oli enää lyhyt matka takaisin ostarille. Kierroksen kesto oli 1 t 10 min.

ROK Walkersien sunnuntaikävelijöiden määrä on pysynyt samana, eli hyvin vähäisenä syksyllä 2016 kuin mitä se oli keväällä kävelytauon alkaessa kesäksi. Porukat olivat kesällä mökeillään ja ties missä, joten itse kukin käveli omissa maisemissaan.

Meitä kävelijöitä on tällä haavaa vain 3-4 henkilöä. Mutta joka sunnuntai on kuitenkin ollut vähintään yksi kävelijä klo11.00 passipaikalla Rubiinin edessä. Kävelylenkit ovat suuntautuneet lähiympäristöön, kestäen tunnin verran. Viime sunnuntaina 25.9.2016 kävelivät Jaska Koskivaara ja Eija Riihimaa 50 min. kestävän lenkin Siltamäen ja Suutarilan ympäristössä. Melkein samanlaisen lenkin käveli Jaska Satu Weisteen kanssa edellisenä sunnuntaina. Mutta todellakin, joinakin sunnuntaipäivinä on joku joutunut kävelemään yksin, ei kiva! Joku ei ei tykkää ollenkaan huonoa, jos porukka lisääntyy.

Siirsimme kävelyn alkamista puolella tunnilla eteenpäin, jotta jokainen ehtii rauhassa syödä pekonit ja munat. Ne antavat valtavasti voimaa kävelylenkille!

ROK Walkers KÄVELEE JOKA SUNNUNTAI, LÄHTÖ RUBIININ EDESTÄ KLO 11.00! Sateella sadetakki päälle tai sontsa auki pään ylle!

9.7. klo 13 MAKKARAFESTARIT !Makkara on hyvää !
Lauantaina klo 13 oli ROK Bikersin ja ROK Walkersin yhteinen Haltialan makkaranpaistorieha. Walkers lähti matkaan jo klo 12:15. Saatiin siis aikaiseksi oikein MAKKARAFESTIVAALI !
Pääasiana ei ollut
kuntoilu, fillaristiurheilu, ulkoilu eikä terveet elämäntavat, vaan reilusti pääosaan oli nostettu Walkersrasvainen, tirisevä ja nokinen  makkara !
 On se vaan herkkuva !
Kilometrejä kertyi edestakaisin ehkä noin 8.

Pyöräilijöiden reitti kulki Rubiinista Jousimiehentietä pitkin Siltamäen urheilupuistoon ja Keravajoen varteen. Vantaajoen yhtymäkohdassa puikkelehdimme siltojen yli ja ali ja jatkoimme Vantaajokea yläjuoksuun ja pääsimme näin perille Haltialaan. Pyöräilyyn osallistuivat Arja, Eija, Sirpa, Allu, Kaitsu, Masa ja Jusa sekä "jälki-ilmottautuneena" Satu.
  ROK Walkersilla on Camel-Bootsit ja he kulkivat omia polkujaan. Mukana olivat Eija, Taimi, Jaska, Masi, Auli ja tietenkin Netta.
  ROK Bikers voitti "kisan" nopeudessa ja osanottajamäärässä. ROK Walkers voitti kisan suoritukseen käytetyssä ajassa. Kisan tyylikkäimmän suorituksen palkinto menee niinikään ROK Walkersin uudelle jäsenelle Netalle. Se kulki koko matkan niin sanotusti neljällä raajalla.
  Perillä oli hauskaa ja raittiissa ulkoilmassa reippailun lomassa makkara maistui, eikä ylimääräisiä kaloreita jäänyt varastoon, vaikka jotkut taisivat piipahtaa siellä "kioskillakin".
Kuvia Haltialanreissusta>>>
      - Bikers & Walkers

valkoista ja keltaista12.6. Sunnuntai   ROK Walkers käveli tänään 12.6.2016, Kävelijöinä Eija R, ei muita. Reitti kulki tuttuja polkuja, tenniskentän ohi Keravanjoen rantaan ja siitä Suutarilan kautta ostarille. Kesto 1 tunti. Aurinko paistoi, tuuli oli kova. Onneksi tukka oli kiinni toisesta päästä, ettei irronnut kokonaan. Tapasin pari tuttua ja tuli rupateltua. Keräsin myös kansalaisten heittämiä roskia. Ovat polut puhtaita hetken aikaa, siis ihan pienen hetken. Kuvassa suomalaisia luonnonkukkia, keltaisia ja
valkoisia.

Walkers Walkers

ROK Walkersin seuraavasta kävelyretkestä.ROK Walkers
Kerroin nimittäin aiemmin seuraavan kävelyn päivämääräkis 8.5.2016, mutta se on äitienpäivä, joten porukat juhlivat varmaankin äitejään. Ja toivon mukaan minuakin juhlitaan.
Muutatko kävelypäiväksi lauantain,
7.5.2016
, aika on sama eli klo 10.30
ja lähtö tapahtuu Rubiinin edestä. Tervetuloa kaikki kävelystä kiinnostuneet! Kyseessä on reippailu lähiympäristössä.

Kiitollisena, Eija

1.5. "Moi,WalkersVappu
  Vaikka ROK Walkersit ei kimpassa lenkkeilleetkään Vappupäivänä, päätimme Satun kanssa lähteä kävelemään, kun kelikin oli lenkille mitä mainioin.
  Kävelimme Tikkurilan Vappumarkkinoille, teimme siellä ostoksia ja huilasimme hetken Veinin myllyllä Vihreiden Vappubileissä. Matkalla ehdimme bongata myös monia keväisiä jokivarsikukkia.
  Matkaa kertyi noin 10 km ja kävelyaikaa kului noin 2,5 tuntia.

Tässä pari kuvaa, Satulla on lisää."

- Merja

ROKista tulee entistä urheilullisempi !ROK Walkers
ROKiin on perustettu aliosastona ROK Walkers eli ROK- kävelijät, Satu Weisteen ollessa aloitteentekijänä.
  Jokainen ROKilainen, nainen, mies, minkä ikäinen tahansa voi liittyä porukkaan.
  Tarkoituksena on tehdä 3-5 km kävelylenkki lähiympäristössä. Vauhti on sellainen, että kaikki pysyvät mukana. Kyseessä ei siis ole kilpa- tai  maratonkävely, vaan tarkoitus on liikkua iloisesti ja nautintoa saaden. Jos ei kunto kohene, ei haittaa, on ainakin haukattu happea.
  Lähdemme joka sunnuntai Rubiinin edestä klo 10.30. Ne, jotka ovat paikalla tuolloin, suunnittelevat ihan itse käveltävän lenkin. ROK Walkersiin EI tarvitse ilmoittautua, kunhan vaan on Rubiinin edessä sunnuntaina klo 10.30, niin se riittää. Kävelylenkille voi lähteä vaikka vain kerran tai olla mukana joka sunnuntai tai siltä väliltä. TÄMÄ EI SIIS SIDO KETÄÄN, eikä maksa mitään.
  ROK WalkersJotta saisimme tuntumaa tähän uuteen harrastukseen, kävelimme Malmin markkinoille viime sunnuntaina 17.4.2016. Aikaa kävelyyn meni tunnin verran.
  Toinen harjoituskävely oli poikkeuksellisesti lauantaina 23.4.2016, jolloin kävelimme Tammistoon ja käväisimme SPR:n Kontti-kirpparissa. Itse kävelyyn tällä kertaa meni aikaa 1t 15 min. Kontissa oloaikaa ei laskettu.
  Jos kävelylle lähdetään jonain muuna päivänä kuin sunnuntaina, siitä ilmoitetaan erikseen ROKin nettisivuilla ja ilmoituksella Rubiinin tiskillä.

Seuraava kävely on vasta 8.5.2016, klo 10.30. Vappu tuossa hieman sekoittaa.

Tervetuloa kävelemään sunnuntaisin klo 10.30!